کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضای بدن جوان بیست‌‌ودوساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روش تهیه دانُک | آشی خوشمزه از خطه خراسان

  • کد خبر: ۸۴۱۴۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
روش تهیه دانُک | آشی خوشمزه از خطه خراسان
یکی از این آش‌های خوشمزه که مخصوص خطه خراسان است آش گندم یا دانک است که طعمی شبیه به حلیم‌های محلی دارد.

مقدم | شهرآرانیوز؛ با سرد شدن هوا، ذائقه ما هم به سمت انتخاب غذا‌های گرم و پرکالری می‌رود، مانند انواع آش و سوپ که در سبد غذایی ما ایرانی‌ها جایگاهی ویژه هم دارند. یکی از این آش‌های خوشمزه که مخصوص خطه خراسان است آش گندم یا دانک است که طعمی شبیه به حلیم‌های محلی دارد. غلظت آن هم در انتهای پخت به حد حلیم می‌رسد و حسابی کش می‌آید. توصیه می‌کنیم حتما پخت این آش خوشمزه را یک بار هم شده امتحان کنید.

پیاز متوسط
یک عدد
گوشت گوسفندی
۱۵۰ گرم
نخود
نصف پیمانه
گندم پوست کنده
۲ پیمانه
نمک
به میزان لازم
روغن
به میزان لازم
فلفل سیاه و زردچوبه
به  میزان لازم
تره کوهی
۳ قاشق غذاخوری

روش تهیه

گندم و نخود را که از شب قبل خیس کرده‌اید، همراه با گوشت درون قابلمه‌ای بریزید و به آن آب اضافه کنید. سپس ظرف را روی اجاق بگذارید. آب که جوش آمد، کف روی آن را بردارید و سبزی را به آن اضافه و شعله را کم کنید. بعد یک ساعت هم نمک را به آن بیفزایید.
پیاز را نگینی خرد کنید و همراه با روغن تفت بدهید. پیاز‌ها که طلایی و نرم شد، ادویه را اضافه کنید و کمی دیگر تفت بدهید تا طعم خامی زردچوبه گرفته شود.
در سومین ساعت پخت، گوشت پخته را خارج و ریش ریش کنید و همراه با پیاز داغ به آش اضافه کنید. در یک ساعت باقی مانده از پخت، آش را مرتب هم بزنید تا هم ته نگیرد هم حسابی لعاب بدهد و غلیظ شود.

فوت آشپزی

*گوشت همراه با استخوان طعم خیلی بهتری به غذایتان می‌دهد.
*تره کوهی به آشتان لعاب‌ می‌دهد. به سلیقه خودتان می‌توانید جایگزینی برای آن انتخاب کنید یا اصلا درون آش  سبزی نریزید.
*میزان زردچوبه را اگر کمی بیشتر بگیرید، آش خوش‌رنگ‌تر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->